Modeinkubatorbolaget The World of Shoes är en webbaserad marknadsplats för klassiska herrskor. Sedan ett år tillbaka är de kund till Modeinkubatorn och satsar högt mot att bli en etablerad aktör i skobranschen. Nu har de påbörjat en crowdfundingkampanj hos FundedByMe för att växla upp marknadsföringsinsatserna.
Ambitionen med The World of Shoes är att samla all kunskap och information om klassiska herrskor och presentera den i ett trevligt och lättillgängligt format. Grundidén var att skapa en skotidning men den växte snart till något större, en redaktionell sida kopplad till e-handel. För att växla upp marknadsföringen av webbsidan har de startat en kampanj på FundedByMe – en crowdfundingplattform som kopplar ihop investerare med entreprenörer. De som investerar får aktier eller årlig ränta för sina insatser.
– Vi har byggt upp den här plattformen med alla världens herrkvalitetsskor under 18 månaders tid och när det gäller utbud kommer vi snart vara världens största onlinebutik för sydda herrskor. Nu gör vi den här crowdfundingkampanjen för att få in kapital som huvudsakligen ska gå till marknadsföring av webbutiken. Flera personer har redan reserverat aktier och det känns jättespännande, säger Daniel Pagrotsky, grundare och VD.
Kampanjen pågår till mitten av juli. Om du är intresserad av att investera eller vill veta mer om The World of Shoes kampanj, läs mer här.