Ahlvar Gallery gör blusar, toppar och t-shirts i siden. Låter kanske inte så märkvärdigt men när Frida Ahlvarsson gjorde verklighet av sin idé fyllde hon ett hål på modemarknaden. Nu används hennes plagg flitigt av modemedvetna kvinnor och Frida fortsätter att skörda framgångar med Ahlvar Gallery. Under januari och februari ställer hon ut på inte mindre än fem olika mässor i bl a New York och Berlin.
Efter tio år som designer för olika klädmärken tog Frida mod till sig att följa sina drömmar och skapa ett eget märke. Idén om att skapa den perfekta blusen, en tidlöst plagg som kan bäras antingen tillsammans med jeans eller med en fin kjol, förverkligades och några år senare är Ahlvar Gallery ett välkänt märke bland modeeliten. 2014 kom Frida i kontakt med Modeinkubatorn och sedan dess har Gesica och Emma funnits vid hennes sida.
– Vi är jättestolta över Frida och hennes framgångar med Ahlvar Gallery. Hon har verkligen lyckats att positionera sig med ett så enkelt plagg som en blus. Det ska bli spännande att fortsätta följa Ahlvar Gallerys utveckling, säger Gesica Tawakkoli Gunmalm, verksamhetsansvarig ModeInk.
En fullspäckad vår väntar Ahlvar Gallery. Berlin, Köpenhamn, Düsseldorf, Munchen och New York är städer som besöks för att visa upp den nya kollektionen för höst och vinter 2017. Frida satsar högt och vill positionera sig bland premiummärkena. Genom samarbeten med de finaste sidenleverantörerna och med sina tidlösa, feminina plagg har hon goda förutsättningar att lyckas.
– Vi fick väldigt fin respons på både Revolvermässan i Köpenhamn och de tyska mässorna förra året så det ska bli jättespännande att se hur mottagandet blir denna säsongen. Den nya kollektionen har några riktiga wow-pieces som jag är jättenöjd med så nu är man som ett barn som precis ritat en teckning, man vill bara visa upp och höra vad andra tycker, säger Frida.