Modeinkubatorn blir FashionInk

aug 24, 2017

Modeinkubatorn blir FashionInk

Inkubatorn i Borås har under våren genomgått en varumärkesresa för att bli tydligare som verksamhet och möta framtiden. Ett av de två affärsområdena är ModeInk, en etablerad nationell och efterfrågad verksamhet. Nu uppdaterar ModeInk sitt namn till FashionInk och möter morgondagens nationella textil- och modebransch. ”We take fashion further”. 

          

Modeinkubatorn har sedan 2012 varit en verksamhet inom Inkubatorn i Borås. Som Sveriges enda inkubator för textil- och moderelaterade startups har många företag stöttats med affärsutveckling för att snabbare nå ut på en bredare marknad. Bland nuvarande och alumnikunder finns varumärken som L’Homme Rouge, Ahlvar Gallery och Emma och Malena. För att ytterligare förstärka närvaron och attraktiviteten byter verksamheten nu namn till ett mer internationellt.

– Vi har många kunder i Boråsregionen tack vare Textilhögskolan och Borås textilkultur men lika många i andra delar av Sverige, inte minst i Stockholm. Visst rekommenderar vi bolagen att börja sälja på hemmaplan för att verifiera sitt erbjudande, men vi kommer inte undan att modebranschen verkar på en globaliserad marknad, inte minst på grund av e-handeln, säger Gesica Tawakkoli Gunmalm, affärsutvecklare FashionInk.

Textile Fashion Center i Borås har som vision att bli Europas ledande Science Park för textil och mode. FashionInk är i den kontexten en avgörande verksamhet för att den visionen ska bli sann.

– Vi lever i en internationell miljö idag. Våra kunder arbetar internationellt och vi som verksamhet globalt. Numera FashionInk är etablerad och verkar utifrån Borås som är en internationellt välbesökt stad där det viktigt att vi finns och kan tydligt kommunicera vad det är vi gör. Oavsett bakgrund, språk eller nationalitet är man alltid välkommen att besöka oss, därav detta namnbyte, säger Emma Ivarsson, affärsutvecklare FashionInk.

Fler Nyheter från BoråsINK