Vad är egentligen ett bra team?
Vad är nycklarna för att bli ett bra team?
Och hur kan våra olikheter bli styrkor?
Det är några av de frågor vår expertpanel på området team kommer att reda ut på INK DAY den 18/9.
Våra experter är:
Emelie Lindell
Emelie Lindell driver sen två år tillbaka kommunikationsbyrån ”Everywhere Communication” och har arbetat med strategisk kommunikation och varumärkesfrågor det senaste decenniet. I ryggsäcken har hon tidigare erfarenhet som marknadschef på ett investmentbolag, kommunikationsansvarig i offentlig verksamhet och olika strategiska roller i näringslivet. Hon tog kandidatexamen i strategisk kommunikation i Halmstad och har senare kompletterat med bland annat Affärs- och varumärkesstrategi vid Berghs School of Communication.
Lasse Nilsson
Lasse Nilsson har 20 år som fotbollsproffs bakom sig. Innan han tog rollen som han nu har som Sportchef Norrby IF, jobbade han som rådgivare/agent. Lasse är även radiopratare på Puls FM, poddare och driver BENI Group fastigheter i Borås.
Sara Nevander
Sara är i grunden utbildad Civilekonom vid Borås Högskola och har ett långt förflutet inom textilbranschen där hon varit verksam inom flera olika positioner, bland annat inköp, ekonomi, försäljning, lager, produktion samt marknadsföring. Nu innehar hon positionen som VD på ett av Sveriges anrikaste bolag, snart 125-åriga Sätila of Sweden AB. Sara började på Sätila 2005 och åren före hon klev på VD posten innehade hon positionerna som Ekonomichef och Produktionschef i bolaget.
Peter Karlsson Lund
Peter är civilekonom och har arbetat som ekonomichef, VD samt HR-chef för en av Sveriges ledande företagshälsovårdskoncern. Han arbetar med smarta HR-strategier och HR-processer som är värdeskapande både för organisation och individ. Med lång erfarenhet av styrning inom HR-arbete har han varit med om att bygga upp HR- strukturer i ett börsnoterat bolag under en tillväxtresa som skedde genom förvärv. Idag hjälper han bolag att lyckas med alla typer av HR-frågor inom såväl start-ups, ägarledda bolag, som större bolag och koncerner. Alltid med en tydlig ekonomisk återkoppling och avsikt att bygga ett starkt ambassadörskap hos samtliga medarbetare.
Här kan du läsa mer om Ink Day.